lördag 30 juli 2011

Jag kallar det mord

Det sitter en man vid ett skrivbord
alla hans papper flyter ihop till en storm
en storm av siffror
en storm av tecken
Han räknar pengar
Han räknar huvuden
Han räknar pengar
Han räknar huvuden
Han räknar pengar
Han räknar huvuden
Han räknar pengar
Han räknar huvuden
Pengarna måste fler

Du kan kalla det för ord
att ord står mot ord
men jag
Jag
Jag kallar det mord!

Det sitter en man vid ett köksbord
alla hans papper flyter ihop till en storm
en storm av siffror
en storm av tecken
Han räknar pengar
Han räknar fordringar
Han räknar pengar
Han räknar fordringar
Han räknar pengar
Han räknar fordringar
Han räknar pengar
Han räknar fordringar
Pengarna måste fler

Du kan kalla det för ord
att ord står mot ord
men jag
Jag
Jag kallar det mord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar